CONSUL

LOKALČEK (digitalizacija in spletna tržnica lokalnih pridelovalcev)

10. 11. 2020  –  Območje 2
Lokalček
Lokalček

Zakaj ta predlog? Katero temo, težavo oz. izziv projektni predlog naslavlja?

Čeprav se ozaveščenost o pomembnosti uživanja lokalno pridelane hrane dviga, pa so manjši pridelovalci še zmeraj potisnjeni na obrobje, prav tako kot tržnica, ki je odvisna od fizičnega obiska.

Platforma Lokalček daje priložnost, da njihovi proizvodi dosežejo širši krog odjemalcev, različnim skupinam:

  • Lokalnim pridelovalcem sadja, zelenjave in ostalih izdelkov,

  • Lokalnim podjetnikom z lastnimi domačimi izdelki,

  • Prodajalcem na tržnici

Cilj projekta je omogočiti okoliškim ponudnikom, da lahko svoje proizvode direktno predstavijo širšemu krogu odjemalcev, po ceni, ki jo določijo sami. Odjemalci tovrstne lokalne hrane lahko na enem mestu pregledajo ponudbo različnih pridelovalcev tukajšnjega okoliša in se dogovorijo za nakup oz. prevzem.

 

Kaj konkretno predlagate? Kaj je bistvo vašega predloga? Kaj se bo zgodilo?

Bistvo predloga sloni na izdelavi platforme, na kateri bi se posamezni lokalni ponudniki registrirali in predstavili svojo ponudbo izdelkov ter s tem pridobili priložnost, da predstavijo svojo zgodbo. Potencialni odjemalci pa bi tako imeli na enem mestu zbranih več ponudnikov, čigar izdelke bi lahko primerjali na enostaven, pregleden in hiter način. Ideja je vzpostaviti skupnost, kjer bi lahko posamezniki delili tudi slike, sezonske recepte, komentarje in nasvete. Aplikacija bi preko interaktivnega zemljevida omogočala sledenje ponudnikov v bližini, uporabniki pa bi jih lahko našli tudi z vpisovanjem v iskalnik.

Kako naj bi se projekt izvedel? Katere aktivnosti bi bilo treba izpeljati?

Izvedba projekta in aktivnosti bi potekale v naslednjih korakih:

  1. Definiranje delovnega procesa z MOM,

  2. Finalizacija ideje in definiranje vseh funkcionalnosti,

  3. Iskanje izvajalcev (potrebujemo štiri profile izvajalcev: načrtovalec, grafični oblikovalec, programer, predstavnik za stike z javnostjo),

  4. Določitev koordinatorja projekta,

  5. Določitev časovnega okvirja, faze in narave delovnega procesa,

  6. Pridobivanje lokalnih ponudnikov in vključitev v platformo,

  7. Arhitektura platforme na način, da zagotavlja najboljšo možno uporabniško izkušnjo (UX), 

  8. Grafično oblikovanje,

  9. Izdelava aplikacije,

  10. Vabilo medijem, da se pridružijo podpori projektu in ostale marketinške aktivnosti.

Kje konkretno naj bi se projekt izvajal?

Projekt bi potekal pretežno digitalno, z izjemo aktivnosti, usmerjenih v promocijo platforme in ponudnikov, ki bi se izvajale proti koncu projekta. Maribor ponuja več primernih lokacij, ki bi bile primerne za omenjene aktivnosti (npr. Trg svobode, Trg Leona Štuklja, Glavni trg, Mariborska tržnica itd.).

Prav tako bi lahko omogočali dostavo na različne lokacije.

Kaj bi se po izvedbi projekta spremenilo, izboljšalo?

Z vključitvijo na platformo, bi pridelovalci pridobili priložnost, da njihove proizvode spozna večja masa ljudi. Z direktno povezavo med ponudniki in odjemalci, bi namreč lokalno pridelani produkti postali dostopnejši.

Projekt predstavlja pomemben korak k trajnostni ekonomiji, ki podpira lokalne pridelovalce hrane, ki bi na platformi imeli možnost predstaviti svojo zgodbo. Odločitve za nakup lokalnih živil v večjem obsegu bi doprinesle tudi k stopnji lokalne samozadostnosti.